آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

در محضر استاد فاطمی نیا - غیررسمی

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

در محضر استاد فاطمی نیا - غیررسمی

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

این بلاگ بطور غیر رسمی مدیریت می شود و بنده هیچ دسترسی به استاد ندارم. فقط سخنان استاد را نشر میدهم.!

از آنجا که این بلاگ توسط شخص ایشان اداره نمی شود لذا خود را مجاز به ارائه پاسخ به نظرات مخاطبین عزیز نمی بینم

برای استفاده از مطالب سایت اول صلوات بفرستین
پیامبر اکرم ِ صلى الله علیه و آله:
گوش کردن سخنرانی حکیمانه از عبادت یک سال بالاتر است.
نکته های لطیف و علمی اخلاقی و دانلود سخنرانی های استادفاطمینیا
صفحه ای برای دوستداران استاد .

💠 پیج اینستاگرام دوستداران استاد سید عبدالله فاطمی نیا

https://www.instagram.com/fateminiya_ir/

نشر بیانات آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا حفظه الله

Www.ostadfateminia.ir

پیام رسان ایتا:

https://eitaa.com/fateminiya_ir

پیام رسان سروش:

http://sapp.ir/fateminiya

تلگرام:

https://t.me/FATEMINIYA_IR

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

استاد فاطمی نیا

سیدحسین فاطمی‌نیا روز سه‌شنبه با تشریح آخرین وضعیت عمومی پدرش به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بیش از یک سال است که حاج آقا درگیر بیماری سرطان است و این بیماری دارای افت و خیز است، می‌توان گفت بیماری مجددا بیدار شده و مقداری حاج آقا را اذیت می کند.

وی افزود: این بیماری مشکلات خود را دارد و حاج آقا در این سن و با مشکلاتی که درگیر است، حتی روی تخت بیمارستان برنامه علمی و مطالعاتی خود را تعطیل نمی کند. تا زمانی که بیمارستان بود، به من سفارش می کرد چه کتاب هایی را برای وی ببرم. بارها در آخر شب و هنگام استراحت حاج آقا دیده ام درحالی که کتاب در دستش است، به خواب می رود.

فاطمی نیا تاکید کرد: جوانان بدانند در هیچ زمانی و به هیچ بهانه و علتی نباید کارهای علمی و مطالعاتی خود را تعطیل کنند.

حاج آقا چند روزی در بیمارستان بستری بود و پزشکان بعد از کارهای تشخیصی و درمانی صلاح دیدند ادامه درمان در منزل باشد و اکنون در بین منزل و بیمارستان در تردد هستیم. چون برای بعضی مسائل باید به بیمارستان مراجعه کنیم و برخی موارد نیز در منزل انجام می شود و تشخیص پزشکان این است که این درمان تا یک سال به همین شکل ادامه داشته باشد.

وی همچنین از تلاش های تمام پزشکان به ویژه ناصرسیم فروش، بهرام مفید و ناصر صدر ممتاز رئیس بیمارستان نیکان همچنین ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو و رضا صابری همدانی متخصص قلب تجلیل کرد و گفت: بیماری پدر مقداری شدت گرفته و از طرف خانواده حاج آقا از مردم تشکر می کنیم و پدر بارها فرمود یک یک عزیزان را دعا می کنم.

غرق در نعمتیم

سیدحسین فاطمی نیا گفت: حدود ۲۰ سال است یکی از برادرانم دچار یکی از سخت‌ترین بیماری هاست، بیماری مادر نیز مدتی است شدت گرفته و وضعیت پدر نیز مشخص است ولی یک شب خدمت حاج آقا گفتم چرا دچار چنین وضعیتی شدیم که رنگ صورت پدرم برافروخته شد و گفت غرق در نعمتیم؛ شرمنده خدا هستیم و هیچ طلبی هم نداریم.

وی اضافه کرد: چشم امید ما به دعای مردم است و از مردم می خواهیم برای سلامتی حاج آقا دعا کنند.

فرزند استاد فاطمی نیا ادامه داد: دو هفته پیش که پدر در بیمارستان و زیر سرم خوابیده بود، خواستم او را بیدار کنم که گفت مگر من خوابم برده بود و من عرض کردم بله ولی حاج آقا گفت نه فکر نمی کنم چون در این فکر بودم که اگر خواستم درس نهج البلاغه را شروع کنم با کدامیک از سه نسخه نهج البلاغه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد در فرصتی مناسب درباره سلوک این استاد اخلاق مطالبی را بیان کند و در ادامه گفت: هربار که مادرم وارد اتاق می شود، حاج آقا به صورت تمام قد در مقابل وی بلند می شود.

فرزند فاطمی نیا با بیان این که بزرگترین کتابخانه شخصی در ایران شامل ۵۰ هزار جلد متعلق به این استاد اخلاق است، ادامه داد: بارها شده حاج آقا در جوانی گرسنگی می کشیده تا با پول غذایش یک جلد کتاب تهیه کند یا عبایش را فروخته تا بتواند یک جلد کتاب بخرد؛ همانند آیت الله مرعشی نجفی که با نماز و روزه استیجاری کتاب می‌خرید.

استاد عبدالله فاطمی‌نیا (متولد ۱۳۲۵ در تبریز) خطیب، استاد اخلاق، صاحب‌نظر در زمینه تاریخ اسلامی و کتابشناس همچنین چهره شناخته‌شده ای برای مخاطبان از طریق سخنرانی در منابر و برنامه‌های صداوسیماست. 

نظرات  (۱۰)

انشاالله که همیشه سالم و سربلند باشید استاد عزیز،اللهم صل علی محمد و آل محمد

ان شاء الله هر چه زودتر لباس عافیت بر قامت استاد باشد تا همگان بیشتر از برکات ایشان استفاده کنند

سلام. خدا همه بیماران را شفا دهد.

ما و خانواده از علاقه مندان این سید بزگوار هستیم و برای سلامتی ایشان دعا میکنیم. همچنین سالهاست جهت بهبودی و پیشگیری از بیماری خود و خانواده از آنچه که از طب سنتی اسلامی ایرانی احیا شده بهره برده ایم و به لطف خدا موثر واقع شده، پیشنهاد میکنم در کنار درمان طب کلاسیک، حداقل از دستورات غذایی و عمومی این طب در جهت تسریع درمان و پیشگیری بازگشت بیماری با مراجعه به پزشکان حاذق این طب بهره ببرید.

۰۴ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۰ دکتر ریحانه

امیدوارم هر چه سریعتر بهبودی این استاد فرزانه حاصل شه ،امیدوارم بتونم از نزدیک ایشون رو ببینم هر چند حجابم خیلی کامل نیست شاید قبول نکنند😔

پاسخ:
به لطف خدا
۰۴ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۴ دکتر ریحانه

خانم زهرا شما اگه ذره ای ایشون رو می شناختین متوجه می شدین که ایشون اصلا نمی گن طب اسلامی و همیشه از طب سنتی استفاده کردند امیدوارم حداقل اقارشون رو مطالعه کنین و سخن انیهاشونو گوش کنین

۰۶ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۹ حمیدرضا فاطمی

سلام بر استاد فاطمی نیا و جمیع خانواده گرامیش 

 

ان شاءالله زودتر حالشون خوب بشه و از محضر مبارکشون بهره مند بشیم. 

Very good website. I published your good work here:

http://abna.cc/9Pqp

Thanks

سلام. خدا به حق حضرت آقا رسول الله و آله الطیبین الطاهرین المعصومین، به حق حضرت آقا امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف همه مومنین و مومنات و مسلمین و مسلمات و همچنین علمای اسلام و سید عزیز حاج سید عبدالله فاطمی نیا و خانواده محترمشون رو طول عمر با سعادت و سلامت عطا بفرماید، ان شاء الله

۰۴ مهر ۰۰ ، ۱۳:۱۳ حمیدرضا فاطمی

سلام علیکم

خداوند به ایشان و همسر و فرزندش سلامتی و طول عمر با عزت کرامت کند.

از جوانی توفیق داشتم یکی دوبار در جلسه سخنرانی ایشان در مسجد قبا بودم و به خاطر علاقه به صدای گرم و معنوی ایشان دوستشان داشتم و هموز هم دوستش دارم.

اصلا خانواده ما بواسطه نام خانوادگی مشابه به ایشان علاقمندند. 

 

سالهای بعد هم که از صدا و سیما و بعدها از اینترنت و مجازی از سخنان اخلاقی ایشان بهره ها بردیم. در حد بضاعت.

 

حالا هم دوست دارم دوباره با سلامتی کامل سخنان شان را ادامه بدهند و همیشه برایشان دعا می کنم.

اگر دسترسی دارید سلام ما را به ایشان برسانید و بفرمایید که برایمان دعایی بکنند عاقبت بخیر باشیم.

 

یا علی

باسلام رحلت جانسوز حضرت استاد آیت الله فاطمی نیا برهمه ارادتمندان ودوستان وخانواده ایشان تسلیت باد.امیدوارم روح بلند وملکوتی ایشون برما مدد رساند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی